Ezt a problémát több dolog is okozhatja:
Zebra vonalkódolvasóknál az okozhatja a problémát, hogy a úgy van felprogramozva, hogy a beolvasott Ö betűket 0-ra cserélje.
Erre azért szokott szükség lenni, mert a magyar billentyűzeten meg van cserélve a 0 és az Ö betű, ezért a vonalkódolvasó is fordítva olvassa be.
A JUTA programokban szerencsére nincs erre szükség - a program ugyanis automatikusan lecseréli - így ezt a lassító funkciót ki lehet kapcsolni.
Az alábbi linkről le kell tölteni a vonalkódolvasó programozási lapját, ki kell nyomtatni, majd le kell olvasni egymás után az 1.,4.,5.,6. vonalkódokat.
Ha a kód leolvasása után a program nem ugrik tovább a beviteli mezőről (a kurzor ott villog a beolvasott kód után), és csak az Enter gomb lenyomásával lehet tovább lépni, akkor valószínüleg nincs jól felprogramozva a vonalkódolvasó. Az alábbi linkről le kell tölteni a vonalkódolvasó programozási lapját, ki kell nyomtatni, majd le kell olvasni egymás után az 1.,4.,5.,6. vonalkódokat.
Symbol LS2208 programozás JUTA rendszerekhezHa valamilyen okból kifolyólag meg kell szakítani a bevételezést, például jött egy vásárló, akkor az Esc billentyűvel ki kell lépni a bevételezésből.
Félrerak
lehetőséget kell választani. Ilyenkor a program félre teszi a
rögzített adatokat. Ezután nyugodtan el lehet adni, vagy akár ki is lehet kapcsolni a gépet, a bevételezés nem fog elveszni. Így akár több bevételezést is félre lehet rakni,
és később folytatni. Amikor folytatni akarja a félrerakott bizonylatot, akkor a Bevételezés menüben a Félrerakott bevételezést folytat
kell kiválasztani.
A megjelenő táblázatból az Enter billentyűvel lehet kiválasztani a megfelelő bevételezést.Felfüggesztés
lehetőséget kell kiválasztani. Ilyenkor a program félre teszi a
rögzített adatokat. Ezután nyugodtan el lehet adni, vagy akár ki is lehet kapcsolni a gépet, a bevételezés nem fog elveszni. Amikor folytani szeretnék a bevételezést,
akkor ugyan úgy el kell kezdeni a bevételezést, mint normál esetben. Ekkor a program egy figyelmeztető ablakot jelenít meg, amelyben megkérdezi, hogy a korábban
felfüggesztett bizonylatot fejezze be, vagy egy újat kezdjen. Itt a befejezést kell választani.A programban használt tizedes jegyek számát a Beállítások/Egyéb beállítások/Formátumok beállítása
menüpontban lehet beállítani.
A készlet mező tizedesjegyeinek számánál azt lehet megadni, hogy a mennyiség oszlopban hány tizedes jegyet engedjen a program beírni. Fontos, hogy csak
akkor enged a program tört mennyiséget bevételezni és eladni egy termékből, ha az adott termék törzslapján engedélyezve van a tört mennyiség eladása opció.
Windows 10 esetén az alapértelmezett nyomtató mindig az utolsó használt nyomtató. Ez akkor okozhat gondot, ha a program több nyomtatót is használ. Pl.: címke nyomtatás után a címkenyomtató lesz az alapértelmezett nyomtató, így utánna nyugtát és számlát is ide nyomtatná a program.
Megoldás: Start menü/Gépház/Eszközök és nyomtatók
menüpontban ki kell kapcsolni a Windows kezelje az alapértelmezett nyomtatót opciót.
Január 1-jétől a dohánytermékek adójegyéről lekerül az eladási ár, ezek a kihirdetett áras termékek. A kihirdetett áras termékeket csak a NAV honlapján közzétett áron lehet értékesíteni. Az adójegyes és a kihirdetett áras termékek egy ideig párhuzamosan jelen lesznek. 2017. április 01-ig az adójegyes termékek továbbra is megvásárolhatóak lesznek az ODBE-nél.
Fontos, hogyha egy termékből van a készleten adójegyes és kihirdetett áras termék is, akkor először mindig az olcsóbb termékeket kell eladni. A trafik program az adójegyes árakat (A) betűvel, a kihirdetett árat (Z) betűvel jelöli.
A kihirdetett áras dohánytermékek eladási ára hetente legfeljebb kétszer változhat. A NAV által közzétett árak hatályba lépésének napja hétfő vagy csütörtök lehet. A trafik program az új árakat a hétfői érvénybe lépés esetén még az előző hét pénteki, csütörtöki érvénybe lépés esetén a szerdai napnyitás során töltődnek le az ND szerveréről. Ha volt árváltozás, akkor a program listát készít a megváltozott árakról, amit ki lehet nyomtatni képernyőre, nyomtatóra, vagy Excelbe is. Azon ügyfeleink, akik rendelkeznek megfelelő címkenyomtatóval, polccímkét is készíthetnek az új árakról.
A dohánybolt mindig kötelestájékoztatni a vásárlókat az aktuális árakról. A lista a NAV honlapjáról is letölthető: NAV lista
Az adójegyes árak továbbra is azonnal érvénybe lépnek, az új kihirdetett árak viszont mindig csak a hétfői vagy csütörtöki napnyitás után. Az árváltozást a trafik program automatikusan hajtja végre. Ha van a terméknek kihirdetett ára, akkor az a cikktörzsben mindig az első árként jelenik meg. Ha változik a kihirdetett ár akkor mindig ez íródik felül.
Amennyiben a programban nem sikerült a napnyitást végrehajtani (piros ablakos hibaüzenet), akkor kihirdetett áras termékeket tilos értékesíteni addig, amíg a NAV honlapján nem győződtek meg arról, hogy az adott termék ára nem változott meg. Ha változott az ár, akkor a sikeres napnyitásig tilos a termék értékesítése.
Felhívjuk figyelmét, hogy a Nemzeti Dohánybolt kizárólagos felelőssége, hogy az értékesítés a NAV által meghirdetett kiskereskedelmi eladási áron történjen.
A fentiek szerint a dohánybolt kötelessége meggyőződnie az alábbiakról:
Amennyiben az árak frissítése nem zajlott le sikeresen (pl. internet hiba miatt), a meghirdetett áras termékeket tilos értékesíteni NAV által közzétett érvényes ártól eltérő árszinten.
Az alábbi gombra kattintva találják a kihirdetett ár információkat a NAV honlapján, vagy ezen az elérésen:
“Adó – Jövedéki adó – Tájékoztatók, információk – Dohánygyártmányok kiskereskedelmi eladási ára”
menüpont.
Amennyiben a napnyitás után az alábbi képernyőn a Sikeres feliratokat látják, a cikktörzs lefrissült.
Utólag az alábbi menüpont alatt található adatkommunikációs naplóban lehet megnézni, hogy sikeres volt e az adatkommunikáció.
Főmenü/Adatátvitel/ND statisztika/ND adatkommunikációs lista
Ha nem sikerült a frissítés, akkor piros alapon az alábbi hibaüzenet jelenik meg.
A sikertelen adatfrissítést nagy valószínűség szerint az internet kapcsolat hiánya vagy annak nagyon lassú sebessége okozhatja. Az esetleges internet hiba elhárítása
után az adatok frissítése manuálisan is elindítható tetszőleges időben a Főmenü/Adatátvitel/ND kommunikáció
menüpont alatt.
Internet hiba esetén vegye fel a kapcsolatot az internet szolgáltatójával vagy a helyi rendszergazdával. Egyéb hiba esetén keressék ügyfélszolgálatunkat.
Amennyiben a programban nem sikerült a napnyitást végrehajtani (piros ablakos hibaüzenet), akkor kihirdetett áras termékek értékesítése előtt a NAV honlapján meg kell győződniük arról, hogy az adott termék ára nem változott meg. NAV lista Ha változott az ár, akkor a sikeres cikktörzs frissítésig nem szabad a terméket értékesíteni.
Felhívjuk figyelmét, hogy a Nemzeti Dohánybolt kizárólagos felelőssége, hogy az értékesítés a NAV által meghirdetett kiskereskedelmi eladási áron történjen.
A szoftver nem blokkolja az eladást, ha nem sikerült a cikktörzs frissítése.
Utólag az alábbi menüpont alatt található adatkommunikációs naplóban lehet megnézni, hogy sikeres volt e az adatkommunikáció.
Főmenü/Adatátvitel/ND statisztika/ND adatkommunikációs lista
A napnyitás során lezajló cikktörzs frissítés után a programban megjelenik az alábbi képernyő.
A lista készítés képernyőre, nyomtatóra vagy Excelbe funkcióval ki tudják listázni az aznap frissült kihirdetett áras termékek árait.
Az árváltozás listát utólag is ki lehet nyomtatni a Főmenü/Adatátvitel/ND Statisztika/ND árváltozás lista
menüpont alatt.
A napnyitás során lezajló cikktörzs frissítés után a programban megjelenik az alábbi képernyő.
Megfelelő nyomtató esetén a program lehetőséget ad arra, hogy az aznap frissült kihirdetett áras termékekhez polccímkét nyomtassanak.
Polccímkét utólag is lehet nyomtatni a Főmenü/Adatátvitel/ND Statisztika/ND árváltozás lista
menüpont alatt, a kiválasztott termékekhez, az F7 billentyű lenyomásával.
A trafik programban az ár kiválasztó ablakokban az adójegyes termékek mellett (A) betűt, a kihirdetett áras (ár nélkül érkező) termékek mellett (Z) betűt szerepeltetünk.
Ha van a terméknek kihirdetett ára, akkor az a cikktörzsben mindig az első árként jelenik meg. Ha változik a kihirdetett ár akkor mindig ez íródik felül.
A szállítólevél számát a bevételezésnél a bizonylatszámhoz kell beírni. (Az ODBE bevételezésnél ezt automatikusan megteszi a program.)
Ha megérkezett a szállítólevélhez a számla, akkor a Bevételezés / Utólagos nyomtatás
menüpontba kell belépni. Itt ki kell keresni a megfelelő bevételezést, a Számla szám mezőn állva meg kell nyomni az F2 billentyűt és be kell írni a számlaszámot.
Amennyiben a Számla szám mező nem jelenik meg az utólagos nyomtatásnál, akkor azt a Beállítások / Egyéb beállítások / Oszlopsorrend beállítás / Bevételezés - utólagos nyomtatás
menüpontban lehet bekapcsolni a szóköz billentyűvel.
Regisztrálni az ODBE honlapján a Regisztráció gombra kattintva lehet. (www.odbe.hu)
A modult a honlap tetején lévő Megrendelés gombra kattintva lehet megrendelni. A megjelenő oldalon a cég és a koncessziós bolt adatait kell megadni. A sikeres regisztráció után kollégáink felveszik Önnel a kapcsolatot, és egyeztetnek a további teendőkről.
A megrendelés összeállítást az Eladás->Árajánlat/Megrendelés menüpontban lehet elérni. Ha a megrendelés modul aktiválva van, akkor ki kell választani az ODBE rendelést, amennyiben nincs, akkor rögtön az ODBE rendelés indul el. Három lehetőség közül lehet választani:
A program egy intelligens üzleti algoritmus alapján ajánlatot tesz a rendelendő mennyiségekre, ha szükséges, ezt felül lehet bírálni. A véglegesítés után a megrendelést fel lehet tölteni az ODBE rendelés fogadó rendszerébe.
A legelső lépés, hogy minden dohányboltnak (akinek több koncessziója van, annak boltonként) regisztrálnia kell a www.odbe.hu weboldalon. A regisztráció után kapnak (boltonként) egy ügyfélkódot. A továbbiakban ezen ügyfélkód és jelszó párossal tudnak bejelentkezni az ODBE rendelési felületére.
A megrendelés feladása történhet az ODBE felületén található termék katalógus alapján, vagy pedig a JUTA-Soft Trafik program megszokott felületén is össze lehet állítani a megrendelést (Eladás->Árajánlat/Megrendelés menüpontban), és azt lehet feltölteni az ODBE weboldalára.
Fontos, hogy több üzlet esetén a megrendelést boltonként kell feladni az adott bolt azonosítójával. Az ügyfélkódok felcserélése esetén rossz üzletre történik a kiszállítás is.
Az ODBE által kiállított szállítólevelek a kiszállítás napján letölthetőek lesznek az ODBE weblapjáról.
A letöltött és a helyi gépen elmentett elektronikus szállítólevelek betölthetők a JUTA-Soft Trafik programba a
Bevételezés->Bevitel->ODBE bevételezés
menüpont alatt. Amennyiben nem akarják használni az automatikus bevételezést fogadást,
a program ugyanúgy használható mint eddig. Az áruval együtt érkező szállítólevél alapján a bevételezés kézzel, a mostanival megegyező módon is felvihető.
Rögzíteni kell egy új ODBE nevű szállítót, melynek a Külső kód mezőjébe be kell írni, azt hogy ODBE
. Az ODBE-s bevételezéshez, mindig ezt a szállítót kell használni.
Nem a beállított bolt azonosítónak megfelelő szállítólevelet próbáltak betölteni.
Amennyiben több koncesszióval is rendelkezik, akkor valószínüleg egy másik bolt szállítólevelét akarta betölteni.
Egy szállítólevelet csak egyszer lehet betölteni a programba, így az újbóli próbálkozásokat elutasítja a rendszerünk.
Egy régebbi bevételezést próbáltak bevételezni. A program lehetőséget ad a bevételezés folytatására.
Ez akkor fordul elő, ha a bevételezésben olyan dohánytermék van, amelynek a legfrissebb ára még nem töltődött le az ND-től a cikktörzsbe.
Így az terméket ND szabályai szerint a programunk nem rögzíthet le.
Ilyenkor érdemes egy cikktörzs frissítést lefuttatni az Adatátvitel/ND kommunikáció
menüpontban, majd újra megpróbálni a betöltést.
Ez akkor fordul elő, ha olyan új dohánytermék is van a bevételezésben, amely még nem töltődött le az ND-től a cikktörzsbe. Így az terméket ND szabályai szerint a programunk nem rögzíthet le.
Ilyenkor érdemes egy cikktörzs frissítést lefuttatni az Adatátvitel/ND kommunikáció
menüpontban, majd újra megpróbálni a betöltést.
Valószínűleg sérült a letöltött szállítólevél. Próbálja meg újra letölteni.
Az ODBE bevételezés fogadó és megrendelés modul használata nem kötelező, aki nem igényli, ugyanúgy tudja használni a programot, mint eddig, a bejövő szállítólevél vagy számla alapján kézzel bevételezi az árut. Ebben az esetben a megrendelést az ODBE weboldalán keresztül –ott összeállítva a rendelendő tételek listáját-, adhatja fel.
Természetesen továbbra is lehet használni az ODBE honlapján lévő megrendelést, akkor is, ha aktív a JUTA-Raktár ODBE-modulja.