Tájékoztatás online számlázásról 2020.06.17.

Online számla

Tisztelt Ügyfelünk!

Tájékoztatjuk, hogy 2020. július 1-től minden belföldi adóalany részére kiállított számlát be kell küldeni az adóhatóság részére. Jelenleg csak a 100 ezer forint feletti ÁFA tartalmú számlákat kell azonnal, online beküldeni, de július 1-től minden számlát. Programunk az online számla kiegészítő modulunkkal alkalmas a számlák online beküldésére, és már több száz partnerünk használja.

Ha eddig nem tette, kérjük, igényeljen JUTA-Soft Online Számla Modult!

Ehhez nem kell mást tennie, mint az alábbi felületen regisztrálnia: Online számla regisztráció
A JUTA-Raktár számlázó program használatbavételéhez (amennyiben eddig nem tette meg) bejelentési kötelezettsége van a NAV felé.


Mi történik, miután Online Számla Modult igényelt?

A rendszerünkbe bejegyzett megrendeléseket a beérkezés sorrendjében tudjuk teljesíteni. Tehát miután leadta felénk az igényét, pár napon belül kiküldünk egy automatikus frissítést az Ön JUTA-Raktár számlázó és raktár készletnyilvántartó programjához. Ezután az online számla modul automatikusan feltelepül a számítógépére.
Figyelem! A modult Önnek kell beaktiválni ahhoz, hogy a NAV adatgyűjtő rendszeréhez csatlakozzon.


Hogyan aktiválja az Online Számla modulját?

A szükséges regisztrációs folyamatokról, telepítésről és aktiválásról részletes leírást ezen linken olvashat: Online számla regisztráció útmutatás
Kérjük, hogy a sikeres online számla modul aktiválásához, pontról pontra kövesse végig a benne lévő utasításokat!
Mivel nagyon nagy számú ügyfél kört kell rövid időn belül kiszolgálnunk, ezért az online számla modul telepítésben csak abban az esetben tudunk segíteni, ha végképp nem tudja önállóan, az útmutató alapján elvégezni a modul beaktiválását. Ez esetben külön munkadíj kerül kiszámlázásra.


Mennyi az Online Számla Modul díja?

Az online számla modul díja a 2018 júliusi bevezetés óta változatlanul havi 2.000 Ft+ÁFA.


Milyen adatok töltődnek fel a NAV adatgyűjtő rendszerébe?

Kizárólag a vevőknek kiállított számlák adatai töltődnek fel a NAV adatgyűjtő rendszerébe. Azok, melyek a kinyomtatott számlán is szerepelnek. A JUTA-Raktárban rögzített készlet adatok és más egyéb bizonylatok NEM.


A NAV szakmai véleménye a pénztárgépes nyugta és számla egyidejű kiállításáról

Nem tilos, de nem javasolt. A legjobb, ha egy ügyletről számla vagy nyugta készül és nem állítják ki mindkét bizonylatot. Két lehetőség áll fenn:

  1. Ha a vásárló a vásárlás előtt jelzi, hogy számlát kér és kp-ben fizet, akkor a pénztárgépen már nem kell nyugtát kiállítani, de pénz be funkcióval be kell fizetni a számla ellenértékét.
  2. Ha a vásárló a pénztárgépes nyugta kiállítása után jelzi, hogy számlát kér, akkor célszerű a nyugtáról sztornó bizonylatot kiállítani. Így csak a számla marad, és pénz be funkcióval be kell fizetni a számla ellenértékét a pénztárgépbe.

Mivel bolti környezetben a fentiek megvalósítása mindkét esetben körülményes, javasoljuk, cserélje le hagyományos pénztárgépét nyugta és egyszerűsített számla kibocsátására is alkalmas kassza rendszerre, mely használata esetén mentesülhet a bonyolult nyugta sztornó és pénz be funkció használatától.
A kassza rendszerrel kiállított egyszerűsített számlák online módon feltöltődnek a NAV felé, így nem kell külön online számla modult használnia.
Kasszarendszer információk


Amennyiben nem használ online számla modult, csak 4 nap áll rendelkezésre a gépi és kézi számlák rögzítésére a NAV felületén. Az olyan számlákat, melyek ÁFA tartalma 500 ezer vagy azt meghaladó összeg, egy napon belül le kell jelenteni a NAV felületén.

A közelgő határidő és a nagyon sok érdeklődés miatt, telefonvonalaink gyakran foglaltak, munkatársaink leterheltek, ezért szíves türelmét kérjük, ha esetleg nem tudna rögtön elérni bennünket! Az e-mail-ekre szintén lassabb átfutási idővel válaszolunk, a rengeteg beérkező megkeresés miatt. Kollégáink erejüket megfeszítve azon dolgoznak, hogy mindenkit ki tudjanak szolgálni, a lehető legrövidebb időn belül.


Éves felülvizsgálatok folytatása 2020.05.18.

Flexy pénztárgép

Tisztelt Ügyfelünk!

Ezúton tájékoztatjuk Önt, hogy a pénztárgépek éves felülvizsgálatát 2020. május 18-tól folytatjuk, a hatályban lévő kormány rendelet betartásával.

Kollégáink sorban felveszik ügyfeleinkkel a kapcsolatot, és elvégzik az éves felülvizsgálatokat. Kiszálló kollégáink betartva a biztonsági előírásokat, személyes kontaktus esetén megtartják az 1,5-2 m távolságot, száj- és orrnyílást takaró maszkban, illetve gumikesztyűben végzik munkájukat.


Távoli számítógép elérése, akár otthonról 2020.03.23.

Terminal server

Tisztelt Ügyfelünk!

Szeretnénk tájékoztatni egy olyan lehetőséggel kapcsolatban, melynek segítségével távolról, akár otthonról is elérheti az üzletben lévő számítógépet.

Miért hasznos ez?

Az üzletben lévő számítógépét (irodai vagy kassza számítógép), és az azon lévő ügyviteli szoftvereket (pl.: JUTA-Soft raktár program) úgy tudja távolról az interneten keresztül elérni, mintha ott lenne az üzletben a monitor előtt. Így teljes mértékben vezérelheti a gépet, ezáltal lehetőség nyílik például távoli bevételezésre, távoli megrendelés leadására, az értékesítési és készletinformációk távoli lekérdezésére. Mindeközben nem zavarja az eladást vagy a helyszínen lévő dolgozó munkáját.

Hogyan működik?

Az üzletben lévő számítógépre feltelepítünk egy szoftvert (később: Terminál Szerver). Ez a program biztosítja, hogy Ön – a saját gépéről, mely internetre csatlakozik –, bárhonnan elérheti ezt a számítógépet. Fontos! Az Ön otthoni/távoli számítógépére (ami lehet egy laptop vagy notebook) nem telepítünk semmilyen programot, kizárólag az üzletben lévő számítógépre kerül fel a távoli asztal szolgáltatást megvalósító Terminál Szerver szoftver.

Milyen előfeltétele van a Terminál Szerver használatának?

Az üzletben meglévő router egységnek rendelkeznie kell bizonyos beállítási lehetőségekkel. Ezt természetesen távolról le tudjuk ellenőrizni. Amennyiben az eszköze nem alkalmas, úgy tőlünk is beszerezhet egyet, amit GLS futárszolgálattal tudunk kiküldeni.

Mi a Terminál Szerver telepítési menete?

Interneten keresztül, távoli belépéssel elérjük az üzletben lévő számítógépet, majd telepítjük és konfiguráljuk a Terminál Szervert.

Hány gépről lehet elérni az üzletben lévő számítógépet?

Alapesetben az 1 felhasználós licenc-et telepítjük, és így egyidejűleg egy felhasználó tud távolról belépni az üzlet számítógépére úgy, hogy az eladást vagy a helyszínen lévő felhasználót nem zavarja a munkájával. Amennyiben igény merülne fel még több felhasználó egyidejű csatlakozására, akkor 3-5-10 vagy korlátlan kapcsolatos licenc vásárlására is lehetőség van.


Éves felülvizsgálat elhalasztása 2020.03.20.

Flexy pénztárgép

Tisztelt Ügyfelünk!

A 2020.03.18-án kelt NAV közlemény értelmében, azonnali hatállyal fel kell függesztenünk a pénztárgépek éves helyszíni felülvizsgálatát, kollégáink és ügyfeleink egészsége védelmében.

A NAV közleményt ezen a hivatkozáson találja: NAV információ

Amint a járványügyi helyzet lehetővé teszi, kollégáink sorban felveszik Önnel a kapcsolatot, és elvégzik az éves felülvizsgálatokat.


Hibás pénztárgépek és egyéb eszközök szervizelése 2020.03.20.

Pc

Tisztelt Ügyfelünk!

A mai nappal - megfelelve a veszélyhelyzetben követendő kormányzati intézkedéseknek és egészségügyi, biztonsági ajánlásoknak - fel kell függesztenünk mindennemű kiszállást az ügyfeleink telephelyére.

Amennyiben pénztárgépe, számítógépe, vagy egyéb eszköze meghibásodik, úgy kérjük, jelezze azt telefonon ügyfélszolgálatunk felé. Kollégáinkkal való egyeztetést követően juttassák el vagy küldjék be futárral az irodánkba.Irodánkban a meghibásodott, megjavított eszközök átadása, visszaadása a rendelet értelmében „közvetlen személyes érintkezés nélkül, vagy annak minimalizálásával” történik.

Az iroda területére, ügyfélvárónkba való belépést megszüntetjük, vagy erősen korlátozzuk


Reklámfelület modul 2020.02.10.

Reklámfelület modul

Tisztelt Ügyfelünk!

Legújabb fejlesztésünk segítségével különböző reklámvideókat, képeket jeleníthet meg egy másodlagos monitoron, mely kassza rendszerünkhöz illeszthető. A program vevőkijelzőként is szolgál, ugyanis a reklámok mellett a bizonylaton szereplő tételek megnevezése, mennyisége, és egységára is megjelenik.

Díja: 20.000Ft+ÁFA


Euró átállási probléma 2020.01.01.

Euro

2020.01.01 után előfordulhat, hogy a pénztárgépük szeretne átállni euró módba. Ez azoknál a pénztárgépeknél fordulhat elő, amelyekben nem frissült le az euró átállás dátuma 2030-ra.
Ha ezt a problémát észlelik pénztárgépükön, utasítsák el az átállást, és haladéktalanul vegyék fel a kapcsolatot a pénztárgép szervizükkel.
Amennyiben a pénztárgép átáll eurós módba, akkor már csak AEE-cserével orvosolható a probléma

Hogyan lehet elutasítani az Euró módba váltást?
Micra Jota/Mini esetében:

Ha ezt az üzenetet látják a kijelzőn: EURÓ MÓDBA VÁLTÁS? (I/N) akkor az EURÓ dátumok nem lettek átállítva. Ebben az esetben az N azaz nem (VÁL1 billentyű lenyomva tartása közben 9-es billentyű lenyomása) opciót válasszák.
Amennyiben mégis az I azaz igen (VÁL1 billentyű lenyomva tartása közben 9-es billentyű lenyomása) opciót választották akkor a pénztárgép ezt írja ki: EURÓ MÓDBA VÁLTÁS CSAK EGYSZER VÉGEZHETŐ EL >>; MEGSZAKÍTJA AZ EURÓ MÓDBA VÁLTÁST?. Ebben az esetben válassza az I (VÁL1 billentyű lenyomva tartása közben X Napnyitás billentyű lenyomása) opciót.

Micra Sento esetében:

Ha ezt az üzenetet látják a kijelzőn: Valuta árfolyam kezdő dátuma akkor az EURÓ dátumok nem lettek átállítva, ebben az esetben nyomják meg a C gombot. Amennyiben mégis az OK (készpénz) gombot nyomják meg, akkor a pénztárgép kiírja: Valuta nemet vált EUR?, ebben az esetben nyomja meg a C gombot.

EURO-150TE Flexy és EURO-50TE Mini pénztárgép esetében:

Ha a kijelzőn megjelenik az EURÓ ÜZEMMÓDRA ÁTÁLLÁS felirat, a TÖRLÉS billentyűvel kell elutasítani az átállást.


Bevételezés importáló modul 2019.12.02.

Unibevét

Új partnerekkel bővült, a bevételezés importáló modulunk.

A JUTA-Raktár program lehetőséget ad arra, hogy más programokban kiállított bizonylat (megfelelően formázott elektronikus mentése) alapján automatikus bevételezést készítsen.

A támogatott programok:

  • Vimpex Drink
  • Central-Drinks
  • Hansa-Kontakt / Partner Log
  • Kerekes / Privát élelmiszer
  • Alföld-Tabak
  • Italkereskedő-Ház
  • Dedi Extra
  • Bora Ital-nagyker
  • Miskolci Italkereskedelmi Zrt. - Királypince
  • Reál
  • JUTA-Unibev program


Csomagolásmentes bolti program 2019.12.01.

Csomagolásmentes

Cégünkhöz több megkeresés is érkezett csomagolásmentes boltoktól, olyan rendszert keresve, amely segíti egyedi üzletmenetük gyorsabbá és áttekinthetőbbé tételét.

Ezért kifejlesztettünk egy olyan rendszert, mely képes kezelni a saját csomagolóanyag súlyát. A rendszer alkalmas arra, hogy a pénztárnál a teljes súlyból levonja a vásárló által hozott doboz, üveg, stb. súlyát, egy vonalkódos címke alapján. Így könnyen elkerülhető az elütés és a téves mennyiség megadás. A készletből mindig a tényleges mennyiség kerül levonásra.

Részletes ismertetésért keresse ügyfélszolgálatunkat.


EURO-150TE Flexy pénztárgépek szoftverfrissítése 2018.06.20.

Flexy pénztárgép

Tisztelt Ügyfeleink!

Elkezdődött az EURO-150TE Flexy pénztárgépek szoftverfrissítése. Amint elérhető a frissítés, a pénztárgép az ÚJ FW ELÉRHETŐ üzenettel jelzi.
A szoftverfrissítés menetére vonatkozó részletes tájékoztatót az alábbi gombra kattintva olvashatja el.

Frissítési útmutató

A pénztárgépük aktuális szoftververziójától függ a frissítés menete. Az aktuális szoftververziót a tájékoztató 2. pontjában található leírás alapján tudják megállapítani. A szoftververzió megállapítása után az új firmware verzió a tájékoztató 4., 5., 6., 7. és 9. pontja alapján tölthető le.

A frissítés megkezdése előtt készítsék el a pénztárjelentést, mert erre utólag már nem lesz lehetőségük. A frissítés után a pénztárgép visszaáll a gyári alapállapotba, tehát a korábbi egyedi beállítások, pl. limitek, a gyűjtő programozások, a felprogramozott PLU-k törlődnek a pénztárgépről. Ezeket újból be kell állítani a frissítés után. Amennyiben vásároltak a pénztárgéphez külön SD kártyát, akkor a frissítés során az Adatbázist ment? lehetőségnél az ST/részösszeg billentyűvel tudják menteni a tárolt adatokat. Ha nem rendelkeznek külön SD kártyával, akkor a Törlés billentyűvel tudnak tovább lépni.

A frissítés végén az MRS OK kikapcsolás üzenet után kapcsolják ki majd vissza a pénztárgépet. Ha hibaüzenetet kapnak és nem tudják elvégezni a napnyitást az R-üzemmódban, akkor kérjük vegyék fel a kapcsolatot szervizükkel.

A sikeres szoftverfrissítés után az alábbi főbb változásokat tapasztalják majd a pénztárgépeken (a változások részletesebb leírása a tájékoztatóban szerepel)

  • napnyitáskor a váltó befizetését típusonként tudják megtenni, pl. forint, euro
  • a pénz befizetés és kifizetés már adóügyi bizonylatként nyomtatódik ki és lehetőség van a befizetést típusonként megtenni, pl. forint, euro
  • elérhető a sztornó és visszáru bizonylat a pénztárgépen, mindkettő adóügyi bizonylat-meg kell őrizni őket (innentől kezdve a téves elütés korrigálását a sztornó bizonylattal tudják megtenni a napi zárás elkészítése előtt, a napi zárás elkészítése után pedig visszáru bizonylattal tehetik meg a korábban használt pénztárgép napi bevételeinek módosító tételei nevű nyomtatvány használata helyett)
  • napi forgalmi jelentés (zárás) elkészítésekor automatikusan nyomtat pénztárjelentést is a pénztárgép
  • gyorsabb lett a nyugta kinyomtatása
Kezelési útmutató

ND tanusítvány csere 2018.03.27.

ND tanusítvány csere

Tisztelt Ügyfeleink!

Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy az ND által kiadott szoftver tanúsítványok 2018. augusztus hónapban lejárnak, ezért azokat 2018 július 31-ig ki kell cserélni.

Tájékoztatónkat az alábbi gombra kattintva olvashatja el.

Tájékoztató


Sam4s online pénztárgépek frissítése 2018.01.11.

Számítógép konfigurációk

Tisztelt Ügyfeleink!

2018.01.11-től a NAV frissíti a Sam4s pénztárgépek szoftverét. A frissítés automatikusan feltelepül az érintett pénztárgépekre. A frissítés befejezéséhez napi zárást kell készíteni a pénztárgépen. A gyártó tájékoztatóját a frissítésről az alábbi gombra kattintva olvashatja el.

Tájékoztató

Az ügyfél visszajelzések és a gyártóval történt egyeztetés után az alábbiakkal egészítjük ki a tájékoztatót:

  • Szoftverfrissítés végén az eladás mód kijelentkezve üzenet után, nyomják le az 1-es billentyűt, utána az Eladó billentyűt és vissza tudnak lépni az eladás módba, ahol már elvégezhető a napnyitás. Ha ez nem működik, akkor a 2-es billentyű és az Eladó billentyű lenyomásával tudnak visszalépni az eladás módba.
  • A kijelzőkön (vásárló és eladó felöli), nem jelenik meg a nyugta végösszege a Készpénz/Enter billentyű lenyomására, helyette visszajáró 0 üzenet jelenik meg. A nyugtán természetesen megjelenik a végösszeg. Ha szeretnék látni a beütött tételek összértékét, akkor nyomják le a Részösszeg billentyűt a Készpénz/Enter billentyű lenyomása előtt. Ha szeretnének visszajárót számoltatni a pénztárgéppel, akkor erre a Részösszeg billentyű lenyomása után van lehetőségük. Beütik az ügyféltől/vásárlótól kapott készpénz értékét, utána nyomják meg a Készpénz/Enter billentyűt, így a kijelzőn a visszajáró értéke jelenik meg.